مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 17:402023-09-06اجتماعي

قدرت تفکر فرزندانمان را به صورت خلاق پرورش دهیم


باید والدین قدرت تفکر و اندیشه فرزندشان را در راستای شناخت پدیده های طبیعی عالم و در ارتباط با مبدا آفرینش و نیز درک واقعیت های زندگی به صورت خلاق پرورش دهند.

- محمدعلی بادامی در گفتگو با خبرنگار مهر به نقش و جایگاه والدین در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: شاکله وجودی انسان و اساس خصوصیات اخلاقی آدمی از ابتدای کودکی به ویژه در سال های اولیه پایه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه علاقه فراوان به یادگیری و انعطاف پذیری عمیق در برابر تأثیرات رفتار و عکس العمل های والدین و اطرافیان به ویژه در مرحله خردسالی و قبل از ورود به دبستان قابل توجه است؛ اظهار کرد: بر اساس تحقیقاتی که از سوی دانشمندان علم رفتارشناسی انجام شده است، بیشتر نابسامانی ها و بزهکاری های رفتاری در بزرگسالان معلول عدم تربیت و برخورد صحیح در دوران اولیه رشد و آغاز سال های زندگی است.

این مشاور خانواده افزود: در واقع، اساس و پایه اصلی شکل گیری شخصیت انسان در دوران هفت سال اول زندگی است و در این دوره ریشه عمده خوشی ها، ناخوشی ها، نیک بختی، بدبختی، پیشرفت، سکوت، سلامتی، بیماری و حتی فضیلت ها و رذیلت ها در چنین دوره ای قابل بررسی است.

بادامی با اشاه به اینکه این دوران تنها مقدمه شد زندگی انسان نیست؛ بلکه دوران بی مانند و حساس یک انسان است و پیش بینی اینکه طفل امروز در آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت تفکر فرزندانمان را به صورت خلاق پرورش دهیم

قدرت تفکر فرزندانمان را به صورت خلاق پرورش دهیم