مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-09پزشكي

دلایل اصلی ابتلا به دیابت چیست؟


یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده بیماری دیابت، کم تحرکی است.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ در حال حاضر برای خیلی ها سوال است که چه چیزی باعث می شود قند خون بالا برود؟ آیا وابسته به نوع تغذیه ای که داریم، است، گاهی وقت ها در بین عوام رواج دارد افرادی که شیرینی زیاد مصرف می کنند و یا موادی مصرف می کنند که حاوی قند فراوانی است این افراد مستعد ابتلا به دیابت هستند یا اینکه افرادی هستند که در خانواده شان پدر، مادر و اقوام درجه یک آنها مبتلا به دیابت هستند؛ برای پرسش به این پاسخ به سراغ دکتر علیرضا محمودی راد متخصص داخلی رفتیم تا بدانیم دلایل اصلی ابتلا به بیماری دیابت چیست؟ محمودی راد گفت: وقتی که مصرف قند زیاد می شود یعنی وقتی ما مصرف زیاد قند یا مواد قندی داریم سطح قند خون بالا می رود، مکانیسم های دفاعی که در بدن هستند، انسولین و .

قند را وارد سلول می کنند تا سطح قند خون در یک حد نرمال حفظ شود، اگر انسولین تولید نشود یا انسولین نداشته باشیم سطح قند خون بالا می رود.

وی عنوان کرد: اشخاص عادی که بیماری زمینه ای ندارند، سابقه بیماری دیابت ندارند یا مشکلی که فراهم کننده یک زمینه برای بیماری دیابت باشد را ندارند احتمال اینکه بگوییم با خوردن شیرینی، دیابت می گیرند، این موضوع دیده نمی شود البته این به این معنی نیست که ما بگوییم من قند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل اصلی ابتلا به دیابت چیست؟

دلایل اصلی ابتلا به دیابت چیست؟