مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 15:052023-08-30بين الملل

توسعه پایدار محور رایزنی مقامات سازمان ملل و قرقیزستان


در دیدار وزیر امور خارجه قرقیزستان با نماینده دائمی توسعه سازمان ملل متحد در «بیشکک» بر افزایش همکاری این کشور و سازمان مذکور تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، الکساندرا سولوویوا نماینده دائمی تازه منصوب شده برنامه توسعه سازمان ملل متحد در قرقیزستان استوارنامه خود را به  جین بیک کولوبایف وزیر امور خارجه این کشور تقدیم کرد.

کولوبایف به سطح بالای همکاری بین این کشور و سازمان در زمینه های بشردوستانه، اجتماعی-اقتصادی، مالی و فنی اشاره کرد که در این برنامه کمک های عملی به قرقیزستان ارائه می شود.

وی در عین حال به ضرورت کمک به قرقیزستان در راستای اجرای بیشتر اهداف توسعه پایدار اشاره کرد.

طرفین بر اهمیت اجرای مشترک بیشتر قطعنامه سازمان ملل متحد توسعه پایدار کوهستانی که توسط قرقیزستان برای سالهای 2023-2027 پنج سال اقدام برای توسعه مناطق کوهستانی پیشنهاد شده بود، تاکید کردند.

همچنین طرفین در مورد مشارکت آتی دو کشور در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر 2023 در نیویورک گفت وگو کردند.

سولوویوا به نوبه خود با تشکر از استقبال گرم مقامات قرقیزی، به نگرش مثبت نسبت به گسترش و تقویت مشارکت قرقیزستان و  این سازمان اشاره کرد و اطمینان داد که تمام تلاش های لازم را برای این امر انجام خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار محور رایزنی مقامات سازمان ملل و قرقیزستان

توسعه پایدار محور رایزنی مقامات سازمان ملل و قرقیزستان