مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 14:412023-09-02بين الملل

چرا راه آهن شلمچه ـ بصره مهم است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به استقبال گسترده عاشقان اباعبدالله برای شرکت در رویداد حماسی اربعین حسینی باری دیگر نگاه ها به افزایش ظرفیت ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق معطوف شد از این رو آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه- بصره به عنوان مهم ترین پروژه میان دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

محسوس ترین بُعد این پروژه ی ریلی که در بیش از چند دهه ی گذشته مورد توجه بوده است تقویت مراودات میان تهران و بغداد در راستای اتحاد بیشتر در عرصه های دیپلماتیک است و امروز آغاز عملیات ریل گذاری این  پروژه راهبردی چشم انداز روشنی را در عرصه ی مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک میان دو کشور ایران و عراق ترسیم می کند.

صبح امروز عملیات ریل گذاری  راه آهن شلمچه-بصره پس از 40 سال انتظار با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان کشوری و با هدف تکمیل مسیرهای بین المللی حمل و نقل بین ایران و کشور عراق آغاز شد.

افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و عراق تا 30 میلیارد یورو محمد مخبر معاون اول رییس جمهور امروز در جمع خبرنگاران در خصوص این پروژه ی ریلی اظهار کرد: اتصال حرمین با دسترسی خطوط ریلی دو کشور کامل می شود و حجم تبادلات تجاری ایران و عرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا راه آهن شلمچه ـ بصره مهم است؟

چرا راه آهن شلمچه ـ بصره مهم است؟