مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 09:502023-09-18پزشكي

تولید زخم پوش های گیاهی با قابلیت عدم نیاز به تعویض مکرر


محققان دانشگاه تبریز پوشش زخم هیدروژل نانوکامپوزیتی حاوی دارو را تولید کرده اند که که از ویژگی هایی چون زیست تخریب پذیری، زیست سازگاری و سمی نبودن برخوردار است.

- محققان دانشگاه تبریز پوشش زخم هیدروژل نانوکامپوزیتی حاوی دارو را تولید کرده اند که که از ویژگی هایی چون زیست تخریب پذیری، زیست سازگاری و سمی نبودن برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سپیده هزاری با اشاره به تولید زخم پوش ها با ترکیبات گیاهی و خاصیت آنتی باکتریال با تاکید بر اینکه زخم پوش تولیدشده در این تحقیق، قابلیت استفاده عمومی برای انواع مختلف زخم را دارد، گفت: پوست بزرگترین ارگان بدن انسان نقش مهمی در هموستاز و جلوگیری از تهاجم میکروارگانیسم ها دارد؛ بنابراین، پانسمان زخم پوستی غیرسمی، غیرحساسیت زا و غیر چسبنده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ترمیم زخم را نتیجه حرکت، تکثیر، تقسیم و تولید مواد داخل و خارج سلولی دانست و اظهار کرد: تلاش های زیادی برای استفاده از روش های درمانی جدید انجام شده که با کمک آنها بتوان به اهدافی چون تسریع روند التیام زخم، جلوگیری از عفونی شدن زخم، افزایش قدرت کشش بستر زخم، کاهش بافت اسکار محل زخم و جلوگیری از ناتوانی بیمار دست پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زخم پوش های گیاهی با قابلیت عدم نیاز به تعویض مکرر

تولید زخم پوش های گیاهی با قابلیت عدم نیاز به تعویض مکرر