مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-13اجتماعي

یک رنگی، شباهت سفر حج با اربعین است


سفر اربعین یکی از بزرگترین سفرهای معنوی و زیارتی پس از مراسم حج است که شیعیان هرساله براساس یک سنت برجای مانده مسیر نجف تا کربلا را به عنوان ادای احترام به شهدای کربلا طی کرده و این سفر پیاده را با حضور در کربلا به پایان می رسانند.

- سفر اربعین یکی از بزرگترین سفرهای معنوی و زیارتی پس از مراسم حج است که شیعیان هر ساله بر اساس یک سنت برجای مانده مسیر نجف تا کربلا را به عنوان ادای احترام به شهدای کربلا طی کرده و این سفر پیاده را با حضور در کربلا به پایان می رسانند.

پس از پایان جنگ تحمیلی و بازشدن مرزها و عادی سازی روابط ایران و عراق باعث شد تا میلیون ها زائر و مشتاق ایرانی برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کنند.

طی سال های گذشته سفر اربعین در کشور بسیار با استقبال مواجه شده و هر سال با رفع موانع و مهیا کردن زیرساخت ها در ایران و عراق بر تعداد آن نیز افزوده می شود.

ایسنا با تعدادی زائران که امسال به کربلا سفر کرده و پیاده روی اربعین را تجربه کرده اند گفت وگو کرده است که مشروح آن را می خوانید.

با یک دنیا خاطره از مرز شلمچه، وارد عراق شدیم ملک بهمن شیردل، رزمنده سال های دفاع مقدس و یکی از زائران اربعین اظهار کرد: برای دومین بار افتخار حضور در پیاده روی اربعین را دارم و حقیقت این است که در سال های نخست علاقه و رغبتی برای شرکت در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک رنگی، شباهت سفر حج با اربعین است

یک رنگی، شباهت سفر حج با اربعین است