مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 10:002023-09-01فرهنگي

ما هم راه والت دیزنی را برویم


ناصر آویژه که این روزها نمایش «مش مش قلی خان» را روی صحنه می برد، گفت: اگر بتوانیم عناصر کهن را با زبان امروزی برای بچه ها جذاب کنیم، همچنان آن را دوست خواهند داشت و این همان کاری است که والت دیزنی انجام می دهد.

- ناصر آویژه که این روزها نمایش مش مش قلی خان را روی صحنه می برد، گفت: اگر بتوانیم عناصر کهن را با زبان امروزی برای بچه ها جذاب کنیم، همچنان آن را دوست خواهند داشت و این همان کاری است که والت دیزنی انجام می دهد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر با ارایه توضیحاتی درباره تازه ترین نمایش خود به ایسنا گفت: مخاطب نمایش ما کودک است ولی خانواده ها یعنی پدر و مادرها هم به خوبی با کار ارتباط برقرار می کنند چون این نمایش برای آنان نوستالژی دارد و ما از ترانه های فولکلور بهره می بریم که شنیدن دوباره اش برای نسل قبلی لذت بخش است.

او با ابراز خرسندی از استقبال کودکان از نمایش مش مش قلی خان اضافه کرد: بچه ها هم به خوبی با کار ارتباط برقرار می کنند و این نشان می دهد که موسیقی و داستان های فولکلور در ناخودآگاه جمعی ما وجود دارد و در حافظه جمعی ما محفوظ است.

بنابراین اگر نسبت به داستان های کهن و فولکلور، نگاه به روزتر و دقیق تری داشته باشیم، می توانیم نسل جدید را هم با خود همراه کنیم و این همان کاری است که والت دیزنی انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ما هم راه والت دیزنی را برویم

ما هم راه والت دیزنی را برویم