مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-23اقتصادي

سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت است


معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت استان است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت استان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود ترابیان اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر چشمه کوهرنگ و 30 حلقه چاه در دشت شهرکرد تأمین کننده آب شهرکرد هستند، اظهار کرد: سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت استان است و نزدیک به 40 لیتر بر ثانیه آب نیز از تصفیه خانه سامان به مخازن شهرکرد وارد می شود.

وی با بیان اینکه ملاک برای ما کیفیت آب ورودی شبکه است، ادامه داد: در خصوص آب بروجن گفته شده که نیترات، بالای 50 میلی گرم در لیتر است که حرف درستی نیست زیرا حتی اگر در دو یا سه چاه هم عدد نیترات بالاتر از 50 باشد، با توجه به اینکه وارد تصفیه خانه می شود و با دیگر آب ها مخلوط می شود نیترات به زیر 50 می رسد و این مهم توسط ناظران علوم پزشکی کنترل می شود.

ترابیان در خصوص بوی فاضلاب ورودی شهر بروجن، توضیح داد: در این خصوص، به تازگی یک تانکر لجن گیری از آب با سیستم نوین نصب شده است تا حجم لجن در آب تقلیل یابد و بو از بین برود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت است

سلامت و کیفیت آب شرب شهرکرد مورد تأیید مرکز بهداشت است