مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-11سياسي

تخصیص 500 سهمیه امریه سربازی به محققان پسادکتری


مقام معظم رهبری با تخصیص سهمیه 500 امریه سربازی برای دوره پسادکتری موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پیمان صالحی امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با تاکید بر موضوع اخلاق در پژوهش گفت: در این حوزه وضعیت خوبی داریم اما باید رؤسای دانشگاه ها متناسب با نیازهای روز اگاهی پیدا کنند.

وی به اهمیت نمایه شدن مجلات علمی در پایگاه های نمایه سازی بین المللی اشاره کرد و افزود: در بین مجلات ایرانی که 1490 عنوان است بیشترین مجلات در حوزه علوم انسانی با 827 عنوان بوده است، اما این نشریات در حوزه های بین المللی کمتر منعکس شده اند.

صالحی تصریح کرد: امروز نشریات علمی ما در پایگاه اسکوپوس رتبه 15 جهانی را دارند.

همچنین رتبه تولید علم در جمهوری اسلامی ایران ظرف 25 سال از رتبه 58 به 15 رسیده و از این جهت مهم است که حفظ رشد شتاب علمی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه در حوزه علم و فناوری است.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: از طریق نمایه سازی مجلات در سطح بین المللی، باید علاوه بر تمرکز روی مجلات علوم انسانی روی گسترش زبان فارسی برای تحقق مرجعیت علمی تمرکز کنیم.

صالحی گفت: 35 مجله وزارت علوم طی 2 سال گذشته در اسکوپوس نمایه شده اند که 3 نشریه از دانشگاه آزاد و 12 نشریه از آن زبان فارسی است و قبل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 500 سهمیه امریه سربازی به محققان پسادکتری

تخصیص 500 سهمیه امریه سربازی به محققان پسادکتری