مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-03بين الملل

کُردهای متحد آمریکا دنبال پس گرفتن مناطق از دست داده در شرق سوریه


درگیری میان عشایر و شبه نظامیان کُرد به قوت خود ادامه دارد و به گفته منابع محلی، کردهای متحد آمریکا تلاش دارند مناطق از دست رفته خود را باز پس گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، درگیری میان عشایر عرب در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه با کردهای متحد آمریکا همچنان ادامه دارد؛ درگیری هایی که از یکشنبه هفته گذشته به شکل جسته و گریخته آغاز و از روز پنج شنبه (نهم شهریور) شعله ور شده است.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدتا از کردهای سوریه تشکیل شده است، تجهیزات و ادوات نظامی گسترده ای برای بازپس گیری مناطق از دست داده، وارد منطقه درگیری کرده اند.

طی سه روز گذشته نیروهای عشایر عرب توانسته اند چندین روستا در شرق دیرالزور را به کنترل خود در آورند؛ از جمله روستاهای الباغوز، السوسه، الشعفه، الکشمه، هجین، البحره، غرانیج، الکشکیه، أبو حمام، أبو حردون، الحرذی، سویدان، درنج، الطیانه، ذیبان، الصبحه و الشحیل و همچنین بخش هایی از شهر الصبیحه نیز عملا تحت کنترل نیروهای عشایر است.

این درگیری ها پس از آن برای بار دیگر شعله ور شد که شبه نظامیان کُرد، احمد الخبیل معروف به ابی خوله از فرماندهان عربی شورای نظامی دیرالزور و دو تن از فرماندهان عشایر عرب را دستگیر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کُردهای متحد آمریکا دنبال پس گرفتن مناطق از دست داده در شرق سوریه

کُردهای متحد آمریکا دنبال پس گرفتن مناطق از دست داده در شرق سوریه