مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-23اقتصادي

سرایت تشنگی الغدیر به باغات انار ساوه


در سال های نه چندان دور وقتی حرف از کشاورزی می شد، باغداران و کشاورزان از کیفیت محصولشان، میزان محصول تولید شده و بازار فروش می گفتند، سخنانی سرشار از شور و شوق بویژه در شهری که برندی جهانی را در عرصه کشاورزی تولید می کند؛ - یعنی انار ساوه.

حالا اما اوضاع تغییر کرده، تغییری نگران کننده که بر باغات انار سایه افکنده است، کم آبی تغییری است که براحتی نمی توان از کنارش گذشت، در واقع پایه همه تغییرات نگران کننده بعدی است.

تغییراتی همچون خزان زودرس درختان، خشک شدن درخت، افت کیفیت محصول، بروز آفت و در نهایت آسیب رسیدن به اقتصاد کشاورزی و البته تهدید برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تشنگی درختان و عطش بالای آنان اشک تولیدکنندگان انار و باغداران را درآورده و هر روز شاهد خشک شدن درختان شان، یکی پس از دیگری هستند که انگیزه آنان را برای تولید انار کاهش داده است، این موضوع در اراضی و باغات پایین دست سد الغدیر ساوه که حیات آنها وابسته به منابع آبی این سد بوده و نمود بیشتری دارد، در واقع تشنگی الغدیر به باغات پایین دست سرایت کرده است.

تولیدکنندگان انار در اراضی پایین دست سد الغدیر و بسیاری از نقاط دیگر که خشکسالی گلوی درختان آنان را فشار داده و کم کم دارد جان آنها را می گیرد به خوبی می دانند با خشک شدن چاه های آب و کاهش ذخیره سازی منابع آبی در سد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرایت تشنگی الغدیر به باغات انار ساوه

سرایت تشنگی الغدیر به باغات انار ساوه