مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-05اقتصادي

لزوم نهادینه شدن فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در استان نهادینه شود، گفت:انجام کشت دوم اراضی شالیزاری ضمن جلوگیری از خواب رفت شالیزارها، - صرفه اقتصادی دارد.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: گیلان در حوزه کشاورزی قابلیت های ارزشمندی دارد که با پرداختن به آن می توان به رونق اقتصادی رسید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کشت دوم در گیلان، افزود: کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان جهت افزایش درآمد و بهره وری کشاورزی توصیه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت دوم محصولات کشاورزی بسیار مقرون به صرفه است، گفت: انجام کشت دوم اراضی شالیزاری ضمن جلوگیری از خواب رفت شالیزارها، صرفه اقتصادی دارد و به اقتصاد کشاورزان کمک می کند.

محمدی با اشاره به ارقام محصولات کشاورزی در بخش کشت دوم، اضافه کرد: راتون، صیفی جات، لوبیا، سبزیجات، علوفه، شبدر و … برای کشت دوم توصیه می شود و صرفه اقتصادی هم دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان نهادینه شود، افزود: برخی شهرستان های گیلان در حوزه کشت دوم مؤثر و موفق عمل کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم برنامه محوری در بخش ترویج فرهنگ کشت دوم در استان، بیان کرد: فعالیت های ترویجی در راستای تقویت و نهادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم نهادینه شدن فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان

لزوم نهادینه شدن فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان