مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 12:562023-09-04اقتصادي

نیاز آبی توسعه صنایع خراسان شمالی از طریق پساب قابل تامین است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: با توجه به بند ع تبصره 8 قانون بودجه سال 1402، آب مصرفی مورد نیاز و طرح های توسعه ای صنایع با پساب جایگزین می شود و از این بابت در این استان محدودیتی وجود ندارد.

وی گفت: این موضوع به کل صنایع استان ابلاغ شده و تاکید شده است که طبق برنامه زمان بندی شده باید آب مصرفی آنها با پساب جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: در همین راستا، مجوز جایگزینی پنج میلیون و 500 هزار متر مکعب از آب مصرفی مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در 17 کیلومتری شهر بجنورد صادر گردیده و در آینده نزدیک آب مصرفی این مجتمع با پساب شهر بجنورد جایگزین می شود.

مرتضوی میزان مصرف آب صنایع در این استان را در شرایط کنونی سالانه حدود 20 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب تولید شده از محل بازچرخانی پساب در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آماده تحویل برای مصرف در صنایع است.

وی خاطرنشان کرد: براساس بند ع تبصره 8 قانون بودجه سال 1402، شهرک ها و نواحی صنعتی و صنایع و معادن مشمول این بند در دریافت تسهیلات و مزایده استفاده از پساب در اولویت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز آبی توسعه صنایع خراسان شمالی از طریق پساب قابل تامین است

نیاز آبی توسعه صنایع خراسان شمالی از طریق پساب قابل تامین است