مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 15:212023-09-09بين الملل

فرانسه: کودتاچیان نیجر را به رسمیت نمی شناسیم


مقامات وزارت خارجه فرانسه در گفت وگو با شبکه «العربیه»، درباره موضع پاریس درخصوص تحولات نیجر تصریح کردند: کودتاچیان در نیامی را علی رغم مذاکرات جاری به رسمیت نمی شناسیم و مطالبات شان را برای خروج نظامیان فرانسوی نمی پذیریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی العربیه گزارش داد که مقاماتی از وزارت خارجه فرانسه در گفت وگوهای ویژه با این شبکه، بر تمایل فرانسه برای ایجاد شراکت با آفریقا بر اساس احترام متقابل تاکید کرد و بر عدم به رسمیت شناختن کودتاچیان در نیجر علی رغم مذاکرات جاری تاکید کرد.

مقامات وزارت خارجه فرانسه با اذعان به اینکه نقش ما در مبارزه با تروریسم در آفریقا موثر بوده است، خاطرنشان کردند: کودتاهای اخیر در آفریقا به گسترش کنترل گروه های تروریستی بر نیجر منجر شده و آینده روابط اقتصادی این کشور را در وضعیت نامعلومی قرار داده است.

وزارت امور خارجه فرانسه از هرگونه ابتکاری که بازگشت نظم قانون اساسی در نیجر را تضمین کند، استقبال و تاکید کرده است که مطالبات کودتاچیان نیجر برآورده نخواهد شد؛ زیرا آن ها هیچ اختیار قانونی برای درخواست بازگشت محمد بازوم ، رییس جمهور مخلوع این کشور ندارند.

پیش از این هم پیر گودلیه ، سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه، به العربیه و الحدث تایید کرده بود که تماس با مقاما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه: کودتاچیان نیجر را به رسمیت نمی شناسیم

فرانسه: کودتاچیان نیجر را به رسمیت نمی شناسیم