مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-18پزشكي

هشدار دامپزشکی رفسنجان در پی افزایش کانون های بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص افزایش موارد ابتلا و تلفات دام به دلیل سویه جدید تب برفکی در کشورهای همسایه به دامداران هشدار داد.

- ایسنا/کرمان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص افزایش موارد ابتلا و تلفات دام به دلیل سویه جدید تب برفکی در کشورهای همسایه به دامداران هشدار داد.

محمود مقامی امروز 27 شهریورماه در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه گزارش هایی مبنی بر افزایش کانون های بیماری تب برفکی و تلفات ناشی از آن در کشورهای همسایه داریم و احتمال بروز و شیوع آن نیز در ایران وجود دارد و دامداران بایستی اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز این بیماری را انجام دهند.

وی افزود: تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت، تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.

رییس شبکه دامپزشکی رفسنجان عنوان کرد: مرگ و میر و تلفات بره و گوساله ها، ریزش بزاق و قطع ناگهانی اشتهای دام، عدم تمایل به خوردن خوراک بدلیل ایجاد تاول و زخم های دهانی، وقوع لنگش، بروز تاول های پستانی، کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین از علائم بیماری تب برفکی است.

وی به دامداران توصیه کرد: تأمین امنیت زیستی برای جلوگیری از ورود و گسترش ویروس باید در اولویت کار دامدارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی رفسنجان در پی افزایش کانون های بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه

هشدار دامپزشکی رفسنجان در پی افزایش کانون های بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه