مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 08:002023-09-01پزشكي

پرفشاری خون سومین علت مرگ و میر در جهان


بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، شیوع پرفشاری خون به طور کلی 17/4 درصد، شیوع پرفشاری خون شناخته شده در بیماران78/5 درصد و شیوع پرفشاری خون شناخته نشده 21/5درصد بود.

- پرفشاری خون به عنوان قاتلی خاموش، سومین علت مرگ و میر در جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ عبدالله محمدیان مجری طرح تعیین شیوع پرفشاری خون شناخته شده و شناخته نشده و عوامل مرتبط با آگاهی از ابتلا به بیماری در جمعیت مطالعه کوهورت شهرکرد گفت: این طرح تحقیقاتی در جمعیت بیش از 6 هزار و 600 نفر از افراد 35 تا 70 سال جمعیت مطالعه کوهورت شهرکرد در سال 1400 انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه پرفشاری خون علت اصلی بیماری های قلبی عروقی، مرگ و میر زودرس، و به عنوان یک قاتل خاموش سومین علت مرگ و میر در جهان است گفت: در این مطالعه به بررسی شیوع پرفشاری خون شناخته شده و شناخته نشده و عوامل مرتبط با آگاهی از ابتلا به بیماری پرداخته شد.

 محمدیان خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، شیوع پرفشاری خون به طور کلی 17/4 درصد، شیوع پرفشاری خون شناخته شده در بیماران78/5 درصد و شیوع پرفشاری خون شناخته نشده 21/5درصد بود.

 به گفته وی، در این طرح مشخص شد که جنسیت مونث، افزایش سن، افزایش مقدار قند خون ناشتا و سابقه خانوادگی مثبت ابتلا به پرفشاری خون در بستگان درجه یک، از عوامل مرتبط با ابتلا به پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرفشاری خون سومین علت مرگ و میر در جهان

پرفشاری خون سومین علت مرگ و میر در جهان