مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:202023-08-26سياسي

همایش ملی«مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» برگزار می شود


همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی 25 و 26 بهمن ماه با موضوعاتی همچون مهدویت در منابع تفسیری اهل سنت و شیعه و بررسی دیدگاه های علمای معاصر اهل سنت برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 25 و 26 بهمن ماه در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

موضوعات این همایش شامل مهدویت در منابع تفسیری اهل سنت و شیعه، بررسی دیدگاه های علمای معاصر اهل سنت در موضوع مهدویت و آخرالزمان، جایگاه اندیشه مهدویت و آخرالزمان در ایجاد و تداوم جریان مقاومت و استکبار ستیزی و آینده جهان (سیمای حکومت امام مهدی علیه السلام) در منابع روایی مسلمین است.

معرفی و تحلیل مدعیان مهدویت در میان اهل سنت و شیعه، گزاره های مشترک مهدوی میان شیعه و اهل سنت، علائم و نشانه های آخر الزمانی از دیدگاه آیات و روایات اهل سنت و شیعه، نگاه تطبیقی به گرایش ها و دیدگاه های مختلف اهل سنت در خصوص مهدویت، نقد ادله منکرین مهدویت از دیدگاه منابع اسلامی و بررسی نقش اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان و تأثیر آن بر انسجام امت اسلامی و وحدت مسلمانان از دیگر موضوعات این همایش است.

مقالات ارسالی باید برخوردار از صبغه تحقیقی– تحلیلی، ساختار منطقی، انسجام محتوایی، و مستند و مستدل بوده با قلمی روان و رسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش ملی«مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» برگزار می شود

همایش ملی«مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» برگزار می شود