مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 13:202023-08-25اقتصادي

زیان انباشته خودروسازان به 130 هزار میلیارد تومان رسید


رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: زیان انباشته خودروسازان به 130 هزار میلیارد تومان رسیده است.

- محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به انعقاد قرارداد با روسیه برای صادرات قطعات خودرو به این کشور، گفت: پتانسیل کشور روسیه برای واردات قطعات خودرو زیاد است، اما صادرات، تحقق و دستیابی به هدف در این حوزه امری زمان بر است و نیاز به برنامه ریزی دارد.

  رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور  بیان داشت: برای توسعه صادرات باید دولت حمایت کند و با ایجاد قوانین دست و پاگیر مانع تحقق این موضوع نشود.

  وی در ادامه با اشاره به مشکلات قطعه  سازان خودرو، گفت: از اصلی ترین مشکلات فعالان صنعت قطعه سازی کشور کمبود نقدینگی است که بخشی از این مساله مربوط به قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو است که باعث زیان انباشته برای خوردوسازان کشور شده است.

  رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به زیان 130 هزار میلیارد تومانی خودروسازان، افزود: با توجه به قیمت گذاری دستوری خودرو، خودروسازان پرداخت های  قطعه سازان را به موقع انجام نمی دهند و لذا قطعه سازان نیز مجبور هستند، برای تامین نقدینگی به شبکه بانکی کشور مراجعه کنند که متاسفانه در این بخش برخلاف انتظار در سالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیان انباشته خودروسازان به 130 هزار میلیارد تومان رسید

زیان انباشته خودروسازان به 130 هزار میلیارد تومان رسید