مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 11:292023-08-30اقتصادي

راه حل ساده و مهم جلوگیری از سیل در گلستان


عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان راه کارهای ساده، اساسی و مهمی در مدیریت مصرف آب و مقابله با سیل ارائه داد.

- ایسنا/گلستان عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان راه کارهای ساده، اساسی و مهمی در مدیریت مصرف آب و مقابله با سیل ارائه داد.

سیدمحسن حسینی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: 36 شهر در استان گلستان وجود دارد که نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده و از طرفی بالغ بر 70 درصد سطح شهرها عایق هستند و چون از نفوذ آب به زمین جلوگیری می شود، موجب افزایش رواناب در شهرها شده است و کاهش سطح عایق در شهرها موجب کاهش سیلاب هاب شهری می شود.

کاشت صنبوبر سریع الرشد در اراضی شور با هدف جلوگیری از فرسایش خاک وی با اشاره به اینکه از 36 شهر در استان، 14 شهر در جنوب و 12 شهر در شمال استان است، بیان کرد: علاوه بر سیل، در حال حاضر گرد و غبار هم به برخی شهرهای ما آسیب می زند و گونه ای مانند صنوبر سریع الرشد که سازگار با آب و خاک شور است، می تواند برای پوشش گیاهی شمال استان مفید باشد و همچنین یک منبع درآمدی خوب برای شهرداری ها با زراعت چوب باشد.

عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان در خصوص مدیریت یکپارچه منابع آب گفت: در مبحث مدیریت یکپارچه منابع آب، جمع آوری آب باران در سطح شهرها می تواند به شهر و پایین دست شهر کمک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل ساده و مهم جلوگیری از سیل در گلستان

راه حل ساده و مهم جلوگیری از سیل در گلستان