مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:552023-09-12بين الملل

لهستان به دنبال دریافت حدود 500 سامانه هیمارس است


دولت لهستان برنامه خرید 486 دستگاه پرتابگر سامانه آمریکایی هیمارس را تصویب کرده و به دنبال تولید مشترک این سامانه ها با شرکت لاکهید مارتین، پیمانکار تسلیحات سازی آمریکایی، - دولت لهستان برنامه خرید 486 دستگاه پرتابگر سامانه آمریکایی هیمارس را تصویب کرده و به دنبال تولید مشترک این سامانه ها با شرکت لاکهید مارتین، پیمانکار تسلیحات سازی آمریکایی، از پایان سال 2025 در خاک خود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از راشاتودی، این در حالی است که شرکت لاکهید مارتین نیز یک توافق چارچوبی بر سر تغییر طراحی پرتابگرهای سامانه توپخانه موشکی با تحرک پذیری بالا یا هیمارس با هدف ممکن شدن نصب آنها بر روی کامیون های لهستانی Jelcz 6X6 را تایید کرده است.

ماریوش بلاشچاک، وزیر دفاع لهستان، روز دوشنبه در بیانیه ای به طور رسمی قصد کشورش برای سفارش دادن پرتابگرهای هیمارس را به بهانه تهدید توسعه طلبی ادعایی از جانب روسیه اعلام کرده و گفت: هدف ما ایجاد ارتشی قوی برای لهستان که متجاوز را منصرف کند است و ما این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادعا کرد: همانطور که مکررا اعلام کرده ام، لهستان ظرف دو سال قوی ترین نیروی زمینی را خواهد داشت و یکی از مهم ترین اجزاء این نیرو، سامانه های توپخانه موشکی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان به دنبال دریافت حدود 500 سامانه هیمارس است

لهستان به دنبال دریافت حدود 500 سامانه هیمارس است