مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 08:402023-09-10سياسي

2 اثر تاریخی شهر شاهنجرین به همت حوزه قضایی درگزین ثبت ملی شد


با پیگیری های این حوزه قضایی و همکاری میراث فرهنگی شهرستان های رزن و درگزین، دو اثر تاریخی برکه تفریحی و عمارت آقا زاده در شهر شاهنجرین ثبت ملی شد.

- همدان-رییس دادگاه عمومی درگزین گفت: با پیگیری های این حوزه قضایی و همکاری میراث فرهنگی شهرستان های رزن و درگزین، دو اثر تاریخی "برکه تفریحی" و "عمارت آقا زاده" در شهر شاهنجرین ثبت ملی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی زنگنه صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از آثار باستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان درگزین به واسطه دارا بودن آثار غنی تاریخی و گردشگری از قابلیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی افزود: با توجه به ضرورت حفظ آثار تاریخی_گردشگری، حراست از آن، هویت بخش بوده و وظیفه ملی و همگانی است.

رییس حوزه قضایی درگزین با اشاره به لزوم حفظ آثار باستانی گفت: از آنجا که حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی جزیی از مسائل مربوط به حقوق عامه است، برای این مهم، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

زنگنه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این حوزه قضایی و همکاری رؤسای میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین به تازگی دو اثر تاریخی برکه تفریحی و عمارت آقا زاده واقع در شهر شاهنجرین ، صیانت و ثبت ملی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 اثر تاریخی شهر شاهنجرین به همت حوزه قضایی درگزین ثبت ملی شد

2 اثر تاریخی شهر شاهنجرین به همت حوزه قضایی درگزین ثبت ملی شد