مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 08:302023-08-29اقتصادي

بهره برداری از 3 طرح آبخیزداری در مهدی شهر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی شهر از بهره برداری سه طرح آبخیزداری همزمان با هفته دولت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مهدی شهر، حیدر واحدی مطلق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی شهر صبح امروز در نشستی از بهره برداری سه طرح آبخیزداری همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: برای افتتاح این طرح ها افزون بر 44 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: بند آبخیزداری حوضه آبخیز آسوران-جاشلوبار سنگ و ملات با حجم 695 مترمکعب و بند گابیون به حجم 176 مترمکعب با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 856 میلیون ریال ساخته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی شهر هدف از ساخت این بند را تقویت آب های زیرزمینی، مهار سیلاب های فصلی، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ تأسیسات صنعتی و جلوگیری از سیلاب های جاده ای عنوان کرد و ادامه داد: بندهای سنگ و ملات حوزه چاشم به حجم یک هزار مترمکعب با اعتبار 16 میلیارد و 430 میلیون ریال و همچنین بند سنگ و ملات حوزه هیکو (منطقه اطاقسرا و ریزسر) به حجم یک هزار و 275 مترمکعب با اعتبار 16 میلیارد و 50 میلیون ریال انجام شد.

واحدی مطلق با اشاره به افتتاح سه طرح آبخیزداری اظهار کرد: این طرح ها به جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل آب سفره های زیرزمینی و پیشگیری بروز سیلاب کمک می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 3 طرح آبخیزداری در مهدی شهر

بهره برداری از 3 طرح آبخیزداری در مهدی شهر