مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 08:102023-09-19اقتصادي

چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد


مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه این استان در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد، گفت: 480 مزرعه پرورش ماهی سالانه 26 هزار تُن ماهی قزل آلا پرورش می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، نادر ملکپور ا اشاره به اینکه این استان در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد، گفت: 480 مزرعه پرورش ماهی سالانه 26 هزار تُن ماهی قزل آلا پرورش می دهند.

 مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: بیشترین میزان تولید این ماهیان در شهرستان اردل با سالانه 7 هزار تن و در شهرستان فلارد با تولید 4 هزار تن است.

وی مدیریت منابع آبی به ویژه چشمه ساران متعدد در شهرستان های چهارمحال و بختیاری را یکی ظرفیت های تولید ماهیان سردابی عنوان کرد و افزود: همزمان با تولید ماهیان سردابی 20 کارخانه تولید خوراک آبزیان گرم آبی و سردابی نیز احداث شده است که با تولید سالانه 375 هزار تن محصول استان را در رتبه نخست خاورمیانه و کشور قرار داده است.

ملکپور اضافه کرد: همچنین 10 کارخانه صنایع فرآوری و بسته بندی ماهی در چهارمحال و بختیاری سالانه 30 هزار تن محصول را به بازار های داخلی و خارجی عرضه می کند و در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد

چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد