مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 05:052023-09-17بين الملل

نیجر، مالی و بورکینافاسو ائتلاف نظامی تشکیل دادند


حاکمیت های نظامی سه کشور نیجر، بورکینافاسو و مالی یک پیمان امنیتی مشترک را امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شوراهای نظامی در سه کشور نیجر، مالی و بورکینافاسو در غرب آفریقا پیمان امنیتی مشترکی تحت عنوان پیمان امنیتی ساحل صحرا را امضا کرده و متعهد به کمک به یکدیگر در صورت بروز هر گونه شورش یا تجاوز خارجی علیه هر کدام از این سه کشور شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، هر سه کشور با معضل مهار شبه نظامیان افراطگرای وابسته به القاعده و داعش درگیر و شاهد تنزل روابطشان با کشورهای همسایه و شرکای بین المللی به دلیل کودتاهای رخ داده در آنها بوده اند.

در پی وقوع کودتای اواخر ژوییه در نیجر، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) مقامات شورای نظامی که در این کشور مستقر شد را به مداخله نظامی تهدید کرد و در پی این تهدید، سران کشورهای مالی و بورکینافاسو متعهد به کمک به نیجر در صورت شروع این مداخله نظامی شدند.

به نوشته رویترز، در منشوری که این سه کشور برای ائتلاف نظامی خود موسوم به ائتلاف نظامی ساحل صحرا تصویب کردند آمده است: هر گونه حمله علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یک یا تعدادی بیشتری از طرفهای این پیمان به عنوان تجاوز علیه طرفهای دیگر در نظر گرفته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجر، مالی و بورکینافاسو ائتلاف نظامی تشکیل دادند

نیجر، مالی و بورکینافاسو ائتلاف نظامی تشکیل دادند