مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 14:102023-08-30اجتماعي

یک میلیون مترمکعب حقابه تالاب کانی برازان رهاسازی شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: یک میلیون متر مکعب از حق آبه تالاب کانی برازان مهاباد رها سازی و آبگیری مجدد آن شروع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: تالاب بین المللی کانی برازان دارای مساحت یک هزار و 50 هکتار پهنه آبی و حوضه آبریز چهار هزار هکتاری است که قسمت وسیع این حوزه در محدوده رودخانه مهاباد و سیمینه رود قرار گرفته است.

وی افزود: حقابه مورد نیاز این تالاب از سد مهاباد داده می شود و تا اردیبهشت ماه سال جاری 11 میلیون متر مکعب حقابه آن اخذ شده است.

شهند گفت: با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، و همکاری شرکت آب منطقه ای و حمایت های ستاد احیای دریاچه ارومیه برای اولین بار در فصل تابستان و برای جبران تبخیر از روز جمعه سوم شهریور ماه، میزان یک میلیون متر مکعب حقابه زیست محیطی برای این تالاب رهاسازی و آبگیری مجدد آن شروع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: روزانه بین 60 تا 70 هزار متر مکعب آب به سمت این تالاب سرازیر می شود و جهت جلوگیری از هدر رفت آن برای اولین بار کانال اختصاصی حق آبه تالاب با همت و کمک جوامع محلی، منشعب از کانال اصلی روستای قره داغ به طول یک و نیم کیلومتر احداث و کار انتقال سریع و بلامعارض آب به سوی تالاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون مترمکعب حقابه تالاب کانی برازان رهاسازی شد

یک میلیون مترمکعب حقابه تالاب کانی برازان رهاسازی شد