مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 18:552023-08-29اقتصادي

رشد 13 درصدی تولید محصولات باغی در خوزستان


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با تولید 473 هزار تن انواع محصولات باغبانی و افزایش 13 درصدی نسبت به سال قبل، گام های مهمی برای افزایش محصولات کشاورزی استان برداشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسنی نسب بعد از ظهر امروز سه شنبه در گفت وگویی رسانه ای اظهار کرد: استان خوزستان در سال 1401 با رکورد بی سابقه تولید 473 هزار تن انواع محصولات باغبانی و افزایش 13 درصدی نسبت به سال قبل، گام های مهم و مثبتی را در راستای افزایش تولید در واحد سطح، ارتقای بهره وری منابع، بهبود معیشت باغداران و افزایش ضریب خوداتکایی در تولید داخلی محصولات کشاورزی برداشته که این دستاوردها نتیجه مجموعه برنامه ریزی ها، اقدامات و پیگیری های مستمر بوده است.

وی به توسعه، جایگزینی و بهسازی نخیلات در خوزستان اشاره و بیان کرد: نخیلات بیشترین سطح زیرکشت باغات استان را به خود اختصاص داده و با افزایش تولید محصول به میزان 14 درصد نسبت به سال قبل از آن برای اولین بار به رکورد تولید 277 هزار تن رسید که این امر مهم با پیگیری های مستمر در زمینه آموزش و ترویج بهره برداران، تأمین نهاده های مورد نیاز و رفع موانع پیش رو محقق شده است.

حسنی نسب گفت: انجام عملیات اجرایی حمایت از توسعه و جایگزینی نخیلات در سطح 900 هکتار، اصلاح و نوسازی نخیلات در سطح 10 هزار هکتار، استمرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 13 درصدی تولید محصولات باغی در خوزستان

رشد 13 درصدی تولید محصولات باغی در خوزستان