مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:552023-08-30اجتماعي

50 هزار کودک زنجانی غربالگری بینایی شدند


از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از 50 هزار کودک 3 تا 6 ساله زنجانی غربالگری بینایی شدند و مراکز مثبت زندگی به عنوان پایگاه های دایمی غربال بینایی در سراسر استان آماده سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 سال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، نعمت ملکی، سرپرست بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه های آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها، رصدمعلولیت ها، مشاوره ژنتیک، غربالگری تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان پیش دبستانی در راستای پیشگیری از معلولیت ها اجرا می شود، اظهارداشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت غربالگری بینایی کودکان و شنوایی سنجی نوزادان تازه متولد شده و مشاوره ژنتیک برای زوجین به صورت رایگان انجام می شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در صورت تشخیص مشکلی در بینایی کودکان و تجویز عینک یا عمل جراحی برای کودکان، هزینه های خرید عینک و عمل جراحی برای خانواده های کم برخوردار توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی ضمن دعوت از جامعه هدف برای انجام مشاوره ژنتیک در مرکز مشاوره دولتی امام خمینی گفت: بررسی های ژنتیکی نه فقط برای تشخیص ارثی بودن یک بیماری و چگونگی توارث آنها اهمیت دارد بلکه از نظر پیش آگهی و احتمال ابتلای فرزندان بعدی و همچنین تشخیص دوران جنینی و پیشگیری از تکرار مشکل نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هزار کودک زنجانی غربالگری بینایی شدند

50 هزار کودک زنجانی غربالگری بینایی شدند