مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 08:402023-09-13اجتماعي

عزیمت بیش از 13 میلیون زائر ایرانی در اربعین به کربلا


از آغار نخستین پیاده روی اربعین حسینی تاکنون حدود 13 میلیون زائر به کربلا سفر کردند که هفت میلیون و 800 هزار نفر سفر اولی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  فرمانده کل نیروی انتظامی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر عملکرد فراجا در مراسم اربعین حسینی را تشریح کرد.

مقدمه مجری: موضوعی که باعث شده این مصاحبه صورت بگیرد، اتفاقی بود که طی یک ماه گذشته بیش از چهار میلیون نفر از مرز های جمهوری اسلامی ایران به سفر اربعین رفتند؛ سفری که بسیار بسیار مهم است.

طبعاً این از این جهت مهم است که طی 10 سال گذشته در سفر اربعین شرکت کردند در عراق از 11 میلیون نفر به 22 میلیون نفر افزایش پیدا کرده، یعنی دو برابر شده و بعید به نظر نمی رسد که طی 10 سال آینده این رقم اگر همین منوال انجام شود به حدود 50 میلیون نفر می رسد.

این بزرگترین اجتماع بشری و تمدن ساز برای کشور های اسلامی است.

اما موضوع دیگر هم قدردانی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی از تلاش فراجا در هم برقراری امنیت، هم برقراری نظم و هم اقدام هایی مثل گذرنامه، تردد خودرو ها از درب منزل تا مرز ها و سایر جا ها بود.

سؤال: فعالیت فراجا از کی شروع شد، چون بعید به نظر می رسد که مثلاً فقط از اول ماه صفر بشود برای یک چنین عملیات بسیار بزرگی در حوزه های مختلف تدارک دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزیمت بیش از 13 میلیون زائر ایرانی در اربعین به کربلا

عزیمت بیش از 13 میلیون زائر ایرانی در اربعین به کربلا