مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-05اقتصادي

کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ


شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت محصولات آجیلی مثل آفتابگردان در مساحت 400 هکتار با حجم سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال در شهرستان کوهرنگ اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین برزگر صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گل آفتابگردان در شهرستان بروجن، اظهار کرد: در راستای بهینه سازی الگوی کشت محصولات زراعی، ابلاغی سال زراعی 1401_1402 هیأت دولت و برنامه ابلاغی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان کوهرنگ به واسطه کوتاه بودن فصل رشد، مقرر شد محصولات جدیدی کاشته شود.

وی افزود: کشت محصولات آجیلی مثل آفتابگردان در مساحت 400 هکتار با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و اهالی روستای فانی آباد، دیمه و میان رودان شهرستان کوهرنگ و حجم سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال اجرا شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اهمیت این قبیل کشت ها از این حیث مهم است که میزان مصرف آب بخش کشاورزی در محصولات زراعی به طور متوسط 7 تا 8 هزار مترمکعب در هکتار است و محصولی چون آفتابگردان کمتر از 3 هزار مترمکعب در هکتار آب مصرف می کند و بهره وری فیزیکی آن پایین تر است.

برزگر عنوان کرد: به طور معمول برداشت تخمه آفتابگردان آجیلی در هر هکتار 2 تا 3 تن است اما با کشت ارقام اصلاح شده در شهرستان کوهرنگ به عملکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ

کشت گل آفتابگردان در 400 هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ