مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 12:302023-08-28اقتصادي

آمار بالای نابینایی در نهبندان/ ازدواج های فامیلی متهم ردیف اول


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای معلولیت بینایی در نهبندان گفت: ازدواج های فامیلی عاملی برای بروز این معلولیت بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن شرفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت بیان کرد: سال گذشته 600 میلیون تومان به اعتبار ماهیانه مستمری، به اعتبارات استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 میلیارد و 700 میلیون تومان مستمری ماهیانه به جامعه هدف پرداخت می کنیم، افزود: مددجویان این نهاد برای یک بار می توانند تعرفه های آب، برق و گاز را رایگان استفاده کنند.

شرفی از تحقیق پژوهشی بررسی علت معلولیت ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آمار معلولیت بینایی، کم بینایی و شب کوری در نهبندان بالا است، علت معلولیت بینایی در سه روستای چاهداشی، شاه کوه و آتشکده علیا و بررسی شد که ازدواج های فامیلی عاملی برای بروز این امر بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از معلولیت ها، برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می شود، گفت: 32 دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است.

وی از اجرای طرح های رصد معلولیت ها و طرح پیشگیری از اعتیاد اعم از طرح کیان خبر داد و گفت: در حال حاضر هشت کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بالای نابینایی در نهبندان/ ازدواج های فامیلی متهم ردیف اول

آمار بالای نابینایی در نهبندان/ ازدواج های فامیلی متهم ردیف اول