مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 12:052023-08-31اقتصادي

شهر خاویاری؛ طرح بزرگ مگا پروژه شیلات با قابلیت ملی


مدیر کل شیلات استان گیلان از رشد 33 درصدی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری خبر داد و گفت: سهم صادراتی در حوزه خاویار و گوشت آن حدود 10 میلیون دلار از 33 میلیون دلار صادرات است.

- کوروش خلیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه ماهیان خاویاری در سال 401 و 402 شتاب فزاینده گرفته و امسال نسبت به سال قبل 33 درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 100 مزرعه خاویاری در استان گیلان فعالیت دارند، افزود: 1561 تن تولید گوشت خاویاری با اقدامات صورت گرفته امسال، تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

خلیلی تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و حضور فعالان بخش خصوصی، از تمام ظرفیت های خالی مزارع سردابی غیر فعال برای اخذ مجوز خاویاری استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط بسیار خوبی در توسعه خاویاری در سطح استان گیلان وجود دارد، گفت: علاوه بر آن یک طرح بزرگ مگا پروژه شهر خاویاری داریم که طرح استان گیلان بوده ولی قابلیت استفاده ملی دارد و تمام استان های کشور از آن می توانند بهره مند شوند.

مدیر کل شیلات استان گیلان تاکید کرد: این شهر خاویاری در مساحت 30 هکتار با امکان تولید 2 هزار تن گوشت است که طرح صفر توسط گیلان و مشاور ارائه شده و استانهای دیگر از جمله لرستان نیز در حال استفاده از همین طرح هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر خاویاری؛ طرح بزرگ مگا پروژه شیلات با قابلیت ملی

شهر خاویاری؛ طرح بزرگ مگا پروژه شیلات با قابلیت ملی