مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:352023-09-02اقتصادي

اولویت امروز ایران ما چیست؟


اولویت ایران امروز برای رفع مهم ترین دغدغه فردا کدام باید باشد؟ رفع تحریم ها یا اقتصاد دیجیتال؟ مشکلات محیط زیست یا بها دادن به گردش گری یا اگر چه اینها همه مهم است اما فراتر از آن باید اولویت ما باشد؟ یادداشت حاضر به این پرسش پاسخ داده است.

- .

  عصر ایران؛ امید جهانشاهی-  با دوستانی چند، پرسشی را در میان نهادم پرسیدم که مدتی دغدغه ام بود: اولویت امروز ایران ما چیست؟  دوستی  گفت بی هیچ تردید اولویت اصلی رفع تحریم هاست که تولید و تجارت و اشتغال و معیشت و سرمایه گذاری بر صنایع مختلف را دشوار کرده است.

اینکه به هر دولتی انتقاد می شود که به خاطر ناکارآمدی شماست که مشکلات اقتصادی و معیشتی حل نمی شود، نشان می دهد حل این مشکلات بیش از کارآمدی دولت ها به رفع تحریم ها وابسته است.

تحریم اجازه رونق تولید و تجارت را نمی دهد و هدف از تحریم هم البته همین است.

تجارت وقتی رونق دارد که تولید رونق داشته باشد و تحریم ها مانع ورود منابع اولیه و فناوری و انجام مبادلات مالی عادی است و لذا نه تولید می تواند گسترش یابد و نه تجارت رونق می گیرد.

اولویت باید رفع تحریم ها باشد تا بتوانیم نفت را درست بفروشیم؛ تا دولت ها بتوانند برای صنایع نفت و گاز سرمایه گذار جذب کنند، تا تولید و تجارت را رونق دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت امروز ایران ما چیست؟

اولویت امروز ایران ما چیست؟