مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 09:552023-09-18اقتصادي

مساعدت کارفرمایان برای ترمیم مزد کارگران


یک فعال کارگری بر تقویت قدرت خرید و جبران هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری تاکید کرد و مساعدت کارفرمایان برای ترمیم مزد کارگران را خواستار شد.

- یک فعال کارگری بر تقویت قدرت خرید و جبران هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری تاکید کرد و مساعدت کارفرمایان برای ترمیم مزد کارگران را خواستار شد.

فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، از ترمیم مزد کارگران در نیمه دوم سال استقبال کرد و گفت: منظور قانون از تعیین دستمزد سالانه این نیست که تنها یکبار درباره مزد تصمیم گیری کنیم.

بسیاری از کشورها با توجه به وضع معیشت نیروهای کار و شرایط اقتصادی خود حتی به سمت تعیین مزد بیش از دوبار در سال هم رفته اند و این اتفاق عجیبی نیست.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان و محاسبات صورت گرفته هزینه ماهانه سبد معیشت یک خانوار 3.

3 نفره در تهران حدود 20 میلیون تومان برآورد می شود؛ لذا اگر کارفرمایان بپذیرند که در نیمه دوم سال از جهت تقویت قدرت خرید وجبران هزینه های سبد معیشت درصدی ترمیم مزد داشته باشیم هم کارگران را دلگرم می کند، هم باعث می شود تا در مذاکرات مزد پایان سال، کار آسان تری پیش روی آنها باشد.

بیات گفت: گروه کارگری در تعیین مزد 1402 با کارفرمایان همراهی کردند در حالی که هزینه های زندگی خانوارهای کارگری افزایش یافته بود، لذا کمترین انتظار این اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساعدت کارفرمایان برای ترمیم مزد کارگران

مساعدت کارفرمایان برای ترمیم مزد کارگران