مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-21بين الملل

تشدید تنش دیپلماتیک میان کانادا و هند


روابط اتاوا و دهلی در پی قتل یکی از سران جدایی طلب سیک در کانادا دچار تنش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روابط کانادا و هند در پی قتل شهروند کانادایی هندی تبار با تنش جدی مواجه شده است.

دولت کانادا در پی قتل هاردیپ سینگ نیجار ، شهروند کانادایی هندی تبار در ژوئن سال جاری اعلام کرد که اطلاعات موثقی مبنی بر دست داشتن عوامل دولت هند در وقوع این حادثه در استان بریتیش کلمبیا دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز ، جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا در این رابطه ادعا کرد که اتاوا فعالانه در حال پیگیری اتهام های موثق مبنی بر دست داشتن دولت هند در انجام قتل نیجار است.

وی در پارلمان کانادا اعلام کرد که درباره این موضوع در حاشیه نشست هفته گذشته گروه 20 در دهلی با نارندرا مودی ، نخست وزیر هند صحبت کرده و خواستار همکاری وی در تحقیقات مربوط به این پرونده شده است.

در حالی که مقام های کانادایی تاکنون از بیان دلایل طرح ادعای دست داشتن هند در قتل نیجار خودداری کرده اند، برخی از منابع کانادایی می گویند که به زودی اطلاعاتی درباره این ادعا های کانادا منتشر می شوند و دلیل عدم ارائه این اطلاعات تاکنون، در جریان بودن روند تحقیقات است.

کانادا پس از حادثه مذکور بلافاصله اطلاعات کلیدی در این باره را با کشور های آمریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند به اشتراک گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تنش دیپلماتیک میان کانادا و هند

تشدید تنش دیپلماتیک میان کانادا و هند