مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:352023-08-26پزشكي

ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هنوز به خراسان جنوبی نفوذ پیدا نکرده است


رییس اداره طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به نمونه برداری ها و ردیابی بیماری های طیور، اظهار کرد: تا این لحظه همه نمونه های جمعیت طیور بومی استان عاری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد سویه H5 بوده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به نمونه برداری ها و ردیابی بیماری های طیور، اظهار کرد: تا این لحظه همه نمونه های جمعیت طیور بومی استان عاری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد سویه H5 بوده است.

زهره زنگویی، امروز شنبه 4 شهریور به رسانه های گروهی گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم ترین بیماری های هشدار دادنی از نگاه سازمان بهداشت جهانی دام است که علاوه بر خسارات فراوان اقتصادی با ایجاد تلفات در جمعیت طیور صنعتی و غیر صنعتی، می تواند مخاطره ابتلای سایر جمعیت پستانداران و از جمله انسان را فراهم سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: سازمان دامپزشکی نظر به اهمیت این بیماری و لزوم رصد و پایش آن در جمعیت طیور کشور، طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان بومی شامل مرغ و خروس، اردک و غاز، بوقلمون و قرقاول و شترمرغ را در بازه زمانی دو ماه گذشته اجرایی کرده است.

رییس اداره طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در این میان استان خراسان جنوبی با انجام نمونه گیری در 45 روستای استان توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هنوز به خراسان جنوبی نفوذ پیدا نکرده است

ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هنوز به خراسان جنوبی نفوذ پیدا نکرده است