مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 00:452023-09-13سياسي

بازارچه های موقت مرزی در کردستان بازگشایی می شوند


برای توانمندسازی و بهره گیری مرزنشینان از مزایای مرز، بازگشایی مرز موقت گله سوره بانه و سایر مرزهای موقت استان در دستور کار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح مرز موقت هنگه ژال بانه اظهار داشت: برخورد با متجاوزین به مرزها در تمام دنیا یک اصل مسلم و قانونی قطعی است و در هیچ کشوری به اندازه ایران با این موضوع مماشات نشده که مهم ترین دلیل آن معشیت مرزنشینان است.

وی ادامه داد: موضوع بازگشایی مرزهای موقت بانه از خواسته های مهم و به حق مردم مرزدار بانه است که با همکاری و همراهی ماموستاییان، معتمدین، بازاریان و نماینده مردم شهرهای بانه و سقز پیگیری شد.

زارعی کوشا گفت: در راستای خواسته به حق مردم شهرستان بانه مکاتبات و دیدارهایی با مقامات کشوری انجام شده و شورای تامین استان و دستگاه های نظارتی دلسوزانه برای حل این مشکل همراهی و همکاری کردند.

وی با اشاره به بسته شدن این مرز در سال های قبل اضافه کرد: چند سال قبل این مرزها به دلیل مختلف در دولت قبل تعطیل شد اما قبل از آن زمانی مرزنشینان از مزایای آن بهره می بردند که تعطیلی بازارچه مشکلاتی را برای مرزنشینان ایجاد و نابسامانی در مرزها شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارچه های موقت مرزی در کردستان بازگشایی می شوند

بازارچه های موقت مرزی در کردستان بازگشایی می شوند