مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:502023-08-29پزشكي

تلاش دانشمندان برای حفظ سیب زمینی برای نسل های آینده


دانشمندان می گویند توالی یابی ژن سیب زمینی های مختلف می تواند این غذای جهانی را نسبت به تغییرات اقلیمی، تاب آورتر و مغذی تر کند.

- دانشمندان می گویند توالی یابی ژن سیب زمینی های مختلف می تواند این غذای جهانی را نسبت به تغییرات اقلیمی، تاب آورتر و مغذی تر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، سیب زمینی یکی از پرمصرف ترین محصولات غذایی در جهان است، اما با تهدیدات بسیاری از جانب تغییرات آب و هوایی مانند خشکسالی، سرمازدگی و بیماری ها مواجه است.

بنابراین چگونه می توانیم آنها را برای آینده تاب آورتر و مغذی تر کنیم؟ گروهی از دانشمندان دانشگاه مک گیل راه جدیدی را برای یافتن پاسخ به این سوال یافته اند که ایجاد یک ابرپانژنوم سیب زمینی است.

پانژنوم یک پانژنوم(pangenome) مجموعه ای از تمام تغییرات ژنتیکی در یک گونه است، در حالی که یک اَبَرپانژنوم شامل چندین گونه مرتبط است.

اکنون پژوهشگران گسترده ترین ابرپانژنوم برای سیب زمینی را ایجاد کرده اند که 60 گونه سیب زمینی و خویشاوندان وحشی آنها را پوشش می دهد.

آنها از ابررایانه ها برای تجزیه و تحلیل داده های پایگاه های داده عمومی از جمله بانک های ژن در کانادا، ایالات متحده و پرو استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دانشمندان برای حفظ سیب زمینی برای نسل های آینده

تلاش دانشمندان برای حفظ سیب زمینی برای نسل های آینده