مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 08:452023-09-19سياسي

رییسی: موانع توسعه مناسبات ایران و قرقیزستان هر چه سریع تر رفع شود


رییس جمهور با تاکید بر اهمیت اقدام سریع برای رفع موانع توسعه مناسبات دو کشور، تاخیر در تشکیل کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان را از جمله این موانع دانست و فعال شدن سریع این کمیسیون را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه های سفر به نیویورک، در دیدار صادیر جاپاروف رییس جمهور قرقیزستان که در هتل محل اقامت وی انجام شد، سیاست ایران را توسعه روابط با کشور دوست و برادر قرقیزستان دانست و تاکید کرد: متاسفانه با وجود خواست دولت های ایران و قرقیزستان، روابط اقتصادی و تجاری دو کشور هنوز متناسب با ظرفیت های موجود در دو کشور گسترش نیافته است.

رییس جمهور با تاکید بر اهمیت اقدام سریع برای رفع موانع توسعه مناسبات دو کشور، تاخیر در تشکیل کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان را از جمله این موانع دانست و فعال شدن سریع این کمیسیون را خواستار شد.

رییسی همچنین با اشاره به پیشرفت های علمی قابل توجه جوانان ایرانی با وجود تحریم های ظالمانه، به رییس جمهور قرقیزستان پیشنهاد داد برای سفر به تهران وقت بیشتری بگذارد تا بتواند از پارک های علمی و فناوری ایران بازدید و از دستاوردهای جوانان ایران اطلاع پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: موانع توسعه مناسبات ایران و قرقیزستان هر چه سریع تر رفع شود

رییسی: موانع توسعه مناسبات ایران و قرقیزستان هر چه سریع تر رفع شود