مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 22:102023-08-24اقتصادي

بودجه 22 میلیاردی دولت و شهرداری برای مرمت بلندترین برج آجری جهان


مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در سفر اول رییس جمهور به استان گلستان مبلغ 12 میلیارد تومان برای مرمت گنبد برج قابوس مصوب شده و مبلغ 10 میلیارد تومان نیز از طرف شهرداری گنبدکاووس برای محوطه سازی این برج هزینه می شود.

- محمدجواد ساوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت مرمت برج آجری قابوس در گنبدکاووس، اظهار کرد: گنبدکاووس اصلی ترین زون منطقه تاریخی استان گلستان به لحاظ وجود تنها برج آجری جهان است.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیت های گردشگری، تاریخی و مذهبی بالقوه زیادی است که در سال های گذشته به دلیل عدم توجه و ترک فعل مدیران مغفول مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت جهانی گنبدقابوس، یک اثر فاخر و یک برند در استان و کشور است و باید زیرساخت های گردشگری در آن با کمک و همکاری بخش خصوصی فراهم شود.

وی ادامه داد: در سفر اول رییس جمهور به استان گلستان مبلغ 12 میلیارد تومان برای مرمت گنبد این برج آجری مصوب شده که در سال مالی 1402 و 1403 تخصیص پیدا می کند ، همچنین مبلغ 10 میلیارد تومان نیز از طرف شهرداری گنبدکاووس برای محوطه سازی این برج هزینه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 22 میلیاردی دولت و شهرداری برای مرمت بلندترین برج آجری جهان

بودجه 22 میلیاردی دولت و شهرداری برای مرمت بلندترین برج آجری جهان