مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-05اقتصادي

عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بجنورد کلید خورد


شهردار بجنورد از تغییر الگوی کاشت در فضای سبز خبر داد و گفت: شهرداری در تلاش است تا با تغییر الگوی گیاهان در فضای سبز شهری بتواند گام موثری برای کاهش مصرف آب در شهر بجنورد بردارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ️کشمیری، شهردار بجنورد در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: مسئله تغییرات اقلیم و بحران آب موضوع جدید یا مختص کشور ایران نیست و این بحران مسئله ای است که بیشتر کشورهای دنیا به صورت جدی با آن مواجه هستند.

وی گفت: ایران نیز به علت قرار گرفتن در کمربند خشک جغرافیایی و نوار بیابانی جز مناطق کم باران جهان به شمار رفته و مهم ترین مشکلی که کشور ما با آن مواجه است تنش آبی می باشد.

شهردار بجنورد افزود: شهرداری بجنورد و بطور خاص سازمان فضای سبز به عنوان متولی اصلی فضای سبز شهری، برنامه ریزی های مدونی از جمله تغییر الگوی کاشت و متعاقباً کاهش تبخیر و تعرق، افزایش کارایی آب در فضای سبز و کاهش هزینه های حفظ نگهداری را در دستور کار خود قرار داده است.

️وی حذف تدریجی چمن به عنوان گیاهی با نیاز آبی بالا و جایگزین شدن گیاهان بوته ای و سازگار با اقلیم منطقه را از مهمترین برنامه سازمان در این خصوص برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری در فضای سبز بلوار استقلال فاز اول در حال اجرا می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بجنورد کلید خورد

عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بجنورد کلید خورد