مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 16:552023-09-12فرهنگي

روز ملی کدام سینما؟!


21 شهریورماه روز سینماست، روزی که گاها عنوان ملی را یدک می کشد و در برخی موارد و تقویم ها عنوان ملی را هم ندارد.

- روز ملی سینما همیشه بهانه ای است که درباره سینما که با فیلم هایش خاطره داریم بنویسیم، سینمایی که با قیصر ش مردانگی را یادگرفتیم و با مادر گریستیم و با لیلی با من است خندیدیم و با کرخه تا راین اش زندگی کردیم و رنگ خدا را لمس کردیم.

هرچند روز ملی سینما همیشه در حد یک خسته نباشیدِ درون صنفی برگزار می شد اما این روز به واسطه سال های پرشور سینما در دهه 80 و پس از آن، برگزاری برنامه سلام سینمای سال 92 که به یکی از شلوغ ترین روزهای سینمای ایران پس از انقلاب تبدیل شد، سر زبان ها افتاد و البته در دوره های بعد، هیچ وقت برنامه ویژه دیگری برای خلق یک رویداد مردمی در این روز ترتیب داده نشد.

خبرنگار ایسنا در این گزارش و به بهانه روز ملی سینما، وضعیت فعلی سینمای ایران را بررسی کرده است: در یک سال گذشته، سینمای ایران در چه وضعیتی بود؟ کرونا را باید یک سونامی خانمان برانداز برای سینما در تمام دنیا دانست؛ سونامی که صنعت سینما را تقریبا به سمت ورشکستگی سوق داد و در عین حال، صنعت نمایش خانگی و VODها را به قله چسباند.

پس از کرونا، سینمای هالیوود و بالیوود به واسطه رویکرد و نمایش های جهانی و البته سالن های زنجیره ای توانستند با چندین و چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز ملی کدام سینما؟!

روز ملی کدام سینما؟!