مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 03:102023-09-03ورزشي

رفعتی: قضاوت دربی با داور خارجی بازگشت به عقب است


رییس اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: قضاوت دربی 102 با داور خارجی بازگشت به عقب است، ضمن اینکه هزینه مالی زیادی هم روی دست فدراسیون می گذارد.

- داود رفعتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اعزام 5 داور ایرانی برای آموزش  VAR به عربستان اظهار داشت:  بیژن حیدری، حسن اکرمی، امیر عرب براقی، مرتضی منصوریان، و کوپال ناظمی برای گذراندن دوره مقدماتی آموزش VAR به عربستان می روند.

این حرکت بسیار مثبت و روبه جلوی فدراسیون فوتبال است که گام بلندی برای آغاز داشتن VAR در کشورمان محسوب می شود.

البته این داوران باید بعد از این دوره در عربستان یک دوره تکمیلی آموزش VAR  را هم پشت سر بگذارند و سپس یک بازی با VAR  قضاوت کنند و در نهایت تاییدیه یا همان لایسنس فیفا برای VAR  به این داواران داده می شود.

  وی افزود: از بین این 5 داور کوپال ناظمی داور ملی است و 4 داور دیگر داور بین المللی هستند که بعد از آمدن VAR  به فوتبال کشورمان ناظمی بعد از دریافت تاییدیه فیفا و نصب تجهیزات VAR  در  فوتبال کشورمان به راحتی در لیگ برتر خودمان قضاوت کند.

در حال حاضر از بین داوران ایرانی فقط علیرضا فغانی و موعود بنیادی فر می توانند در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کنند زیرا آنها لایسنس فیفا را دارند اما سایر داوران بین المللی کشورمان نمی توانند حتی در مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفعتی: قضاوت دربی با داور خارجی بازگشت به عقب است

رفعتی: قضاوت دربی با داور خارجی بازگشت به عقب است