مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 21:102023-08-29بين الملل

جزییات توافق امنیتی با عراق درباره گروه های تجزیه طلب


یک رسانه عربی به نقل از منبع دولتی عراقی به جزییات توافق امنیتی تهران و بغداد در خصوص مقابله با گروه های تجزیه طلب تروریستی موجود در اقلیم کردستان پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یک منبع دولتی عراقی در گفت وگو با وبگاه العربی الجدید در خصوص توافق امنیتی ایران و عراق، مدعی شد به موجب این توافق، ایران بمباران مناطقی در اقلیم کردستان عراق را متوقف کرد و به محض اینکه طرف عراقی بندهای توافق را اجرایی کند، نیروهای ایرانی از نوار مرزی واقع در خاک عراق خارج خواهند شد.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است، خاطرنشان کرد: سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق بر لزوم اجرای توافق امنیتی تاکید و اعلام کرد که عدم اجرای توافق باعث می شود که ایران از امنیت ملی خود دفاع کند.

این منبع تاکید کرد که سردار قاآنی همچنین گفت که گروه های تروریست و تجزیه طلب موجود در خاک عراق با آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

منبع عراقی افزود: دولت عراق به طور حقیقی تحرکاتی در راستای اجرای توافق امنیتی با ایران اتخاذ کرده و نیروهای گسترده ای از مرزبانی را با هدف مقابله با فعالیت گروه های تجزیه طلب به ویژه در مناطق پنجوین و کویسنجق واقع در استان سلیمانیه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق امنیتی با عراق درباره گروه های تجزیه طلب

جزییات توافق امنیتی با عراق درباره گروه های تجزیه طلب