مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-11بين الملل

زلزله مغرب؛ شاه، هم تلفن ماکرون را پاسخ نداد، هم کمک های فرانسه را رد کرد


شاه مغرب در اقدامی قابل توجه، هم تماس تلفنی رییس جمهور فرانسه برای تسلیت به رباط را رد کرد و هم کمک های پاریس برای زلزله زدگان را نپذیرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مغرب که از روز جمعه با تبعات زلزله ویرانگر دست و پنجه نرم می کند، کمک های فرانسه را نپذیرفته و شاه این کشور نیز تماس تلفنی امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه را پاسخ نداده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازاختصاصی روزنامه مغربی الصحیفه ، دو منبع مطلع گفتند، محمد ششم شاه مغرب تماس تلفنی امانوئل ماکرون در روز شنبه را که برای عرض تسلیت جهت کشته شدگان زلزله و پیشنهاد کمک های پاریس در خصوص جست وجوی مفقودان و نجات بازماندگان بوده، پاسخ نداده است.

الصحیفه نوشت، طبق گفته منابع مطمئن، ماکرون زمانیکه در هواپیما و در مسیر عزیمت به محل برگزاری اجلاس سران گروه 20 در نیودلهی (پایتخت هند) بود، خواستار صحبت با محمد ششم شاه مغرب شد اما شاه تماس او را قبول نکرد.

همین امر سبب شد تا ماکرون در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ضمن ابراز همدردی با مغربی ها بنویسد همه ما بعد از زلزله شدیدی که مغرب را لرزاند، اندوهگین باشیم.

فرانسه برای ارائه کمکهای اولیه آماده است .

  مغرب کمک اسپانیا را پذیرفت اما کمک پاریس را نه این روزنامه مغربی نوشت، این مسئله به رد تماس تلفنی ماکرون محدود نماند و رباط ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله مغرب؛ شاه، هم تلفن ماکرون را پاسخ نداد، هم کمک های فرانسه را رد کرد

زلزله مغرب؛ شاه، هم تلفن ماکرون را پاسخ نداد، هم کمک های فرانسه را رد کرد