مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:352023-08-28سياسي

سانسور اظهارات ظریف در خصوص عضویت در بریکس توسط اصلاح طلبان


محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه کشورمان درباره عضویت ایران در بریکس تأکید کرده است: «به نظر بنده دعوت از ایران برای عضویت در بریکس خبر خوبی است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: وطن امروز در گزارشی عنوان کرده است؛ عضویت ایران در بریکس، از یک سو معلول جایگاه انحصاری و رو به رشد این مجموعه اقتصادی- امنیتی و از سوی دیگر، مرهون تلاش های اساسی و عمیقی بوده که در ذیل استراتژی تکثیر زمین های بازی از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته و اکنون بخوبی در حال مدیریت است.

در این جا واکنش رسانه های اصلاح طلب نسبت به سخنان آقای ظریف قابل تأمل بود.

اکثر رسانه های اصلاح طلب مانند انتخاب، خبرآنلاین و شرق اساسا این خبر را سانسور کردند یا آن را به عنوان گفتاری فاقد اهمیت از فردی عادی وانمود کردند.

در این جا کافی بود وزیر سابق امور خارجه مانند گذشته سخن از تاثیر سلبی قدرت میدانی ایران در عرصه دیپلماسی یا لزوم احیای برجام به عنوان تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور به میان می آورد تا سخنان وی به تیتر یک این رسانه های طرفدار منافع ملی(!) تبدیل شود.

چنین نگاهی مرهون چینش چه عواملی در کنار یکدیگر است؟ در این جا باید بر پیش فرض ها و ثوابت ذهنی تطهیرکنندگان ساختار لیبرال- دموکراسی غرب متمرکز شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سانسور اظهارات ظریف در خصوص عضویت در بریکس توسط اصلاح طلبان

سانسور اظهارات ظریف در خصوص عضویت در بریکس توسط اصلاح طلبان