مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-18سياسي

آیا باید از تغییرات زمانی زبان فارسی نگران بود؟


این نگرانی که پس از تغییرات، زبان فارسی در شعر دچار تخریب شود بی مورد است چرا که شعر باید به زبان زمان مربوط به خود باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی استاد ادبیات دانشگاه بیرجند گفت: این نگرانی که پس از تغییرات، زبان فارسی در شعر دچار تخریب شود بی مورد است چرا که شعر باید به زبان زمان مربوط به خود باشد.

مرادعلی واعظی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مهم ترین ویژگی و امتیاز شهریار نسبت به سایر شعرای بزرگ در این است که اشعارش بیان ساده، روان و جاذبه کلام دارد.

شهریار یک شاعر همگام با انقلاب بوده که دوران قبل و بعد از انقلاب را به خوبی درک کرده و اشعار زیادی در مدح انقلاب سروده است.

وی با بیان اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ها سریع تر شدن تغییر و تحولات زبان فارسی را موجب می شود، ادامه داد: هرچه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر شود، رایج شدن کلمات از زبان های و ساخت کلمات جدید در زبان کاربران افزایش می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، ادبیات را محکم ترین میراث فرهنگی یک کشور دانست و بیان کرد: ادبیات، آیینه تمام نمای زندگی معنوی جامعه بوده و شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک منطقه ادبیات آن جامعه را می سازد.

وی با اشاره به اینکه ادبیات، شناسنامه فرهنگی مردم یک منطقه را نشان می دهد، بیان کرد: برخی از کشورها به دلیل ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا باید از تغییرات زمانی زبان فارسی نگران بود؟

آیا باید از تغییرات زمانی زبان فارسی نگران بود؟