مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 15:002023-08-29اقتصادي

تخلف کروز در خرید جدید سهام ایران خودرو/ نهاد های نظارتی ورود می کنند؟


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اواخر سال 1401 و در پی شکایت ایران خودرو از عضویت شرکت های وابسته به شرکت قطعه ساز کروز در هیات مدیره ایران خودرو، - با وجود آنکه براساس رای شورای رقابت، شرکت کروز باید سهام تحت اختیار خود در ایران خودرو را تا سطحی که دیگر حق عضویت در هیات مدیره، نداشته باشد پایین می آورد که این شرکت اقدام به خرید سهام بیشتر کرده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اواخر سال 1401 و در پی شکایت ایران خودرو از عضویت شرکت های وابسته به شرکت قطعه ساز کروز در هیات مدیره ایران خودرو، شورای رقابت اعلام کرد که سهامداری ایران خودرو توسط وابستگان شرکت کروز موجب ایجاد اخلال در رقابت شده، چراکه این اتفاق به معنای دسترسی شرکت کروز به همه اطلاعات شرکت بالادستی است و در حقیقت ایجاد رانت اطلاعاتی برای کروز است.

ضمن اینکه شورای رقابت این مسئله را مصداق اقدام ضد رقابتی دانسته بود و اعلام کرده بود.

براین اساس شورای رقابت براساس قانون اجرای سیاست های اصل 44 دستور واگذاری سهام ایران خودرو توسط کروز را تا حدی که دیگر در هیات مدیره، عضویت نداشته باشد صادر کرد.

تایید ضد رقابتی بودن اقدام کروز برای در اختیار گرفتن سهام ایران خودرو توسط کمیسیون اصل 90 مجلس پس از رای شورای رقابت در این زمینه، کمیسیون اصل 90 مجلس شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف کروز در خرید جدید سهام ایران خودرو/ نهاد های نظارتی ورود می کنند؟

تخلف کروز در خرید جدید سهام ایران خودرو/ نهاد های نظارتی ورود می کنند؟