مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 08:402023-08-25بين الملل

چرا بریکس برای بلوک ضدغربی جذاب است؟


باید توجه داشت که ابتکارهای مالی و اقتصادی تشکیلاتی نظیر بریکس، به مراتب گسترده تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم و همین موضوع، آن را به سازمانی جذاب برای کشورمان در حوزه همکاری با قدرت های منتقدِ جهان غرب تبدیل می کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: به تازگی و در جریان برگزاری نشست سازمان بریکس در ژورهانسبورگ آفریقای جنوبی، با عضویت ایران به همراه 5 کشور عربستان سعودی، آرژانتین، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی در این سازمان به عنوان عضو دائم موافقت شده است.

موضوعی که بسیاری از ناظران و تحلیلگران پس از انتشار خبرِ آن، از کسب یک پیروزی راهبردی بزرگ برای ایران در عرصه بین المللی خبر دادند.

پیروزی که البته حامل تبعات و پیامدهای مثبت زیادی نیز برای کشورمان است.

   تسهیل فرآیند دور زدن تحریم های تحمیلی جهان غرب یکی از مهمترین مزایای عضویت ایران در تشکیلات بریکس، فراهم شدن زمینه ها و امکانات گسترده و قابل توجه برای کشورمان جهت دور زدن تحریم های یکجانبه جهان غرب و به طور خاص آمریکا علیه ایران است.

سازمان بریکس از سازوکارهای مالی نظیر بانک توسعه جدید برخوردار است که در نوع خود مجموعه ای از امکاناتِ آلترناتیو را در قیاس با امکاناتی نظیر سوییفت و دیگر سازوکارهای مالی بین المللی که در کنترل کشورهای غربی هستند، ارائه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بریکس برای بلوک ضدغربی جذاب است؟

چرا بریکس برای بلوک ضدغربی جذاب است؟