مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 17:302023-09-10اجتماعي

خبر خوب برای دوستداران یوزپلنگ


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به ذخیره سازی سلول های جنسی یوزپلنگ های تلف شده، گفت: امکان کار در زمینه لقاح مصنوعی و تولید جنین یوزپلنگ در محیط آزمایشگاهی اکنون وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک،ایرنا نوشت: بهرامعلی ظاهری ابراز کرد: ذخیره سازی سلول های جنسی در شرایط و دمایی خاص انجام می شود و اکنون ایران به همت متخصصان بومی کشور در این زمینه موفق است.

وی بیان کرد: از تمام یوزپلنگ های تلف شده ذخیره ژنتیک گرفته شد و با بررسی سلامت نمونه ها، بازیابی و ذخیره سازی دی اِن اِی و سلول جنسی ذخیره سازی انجام شد.

وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اقدام های مختلف مانند پرورش دستی طعمه، تامین علوفه برای طعمه های یوزپلنگ در حیات وحش، تامین آب، و ضدعفونی کردن آبشخورها برای تامین امنیت غذایی یوزپلنگ ها در قلمرو آنها در تلاش است.

ظاهری تصریح کرد: منطقه توران یا خارتوران در شرق استان سمنان یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و 470 هزار هکتار، خاستگاه زیست یوزپلنگ آسیایی در ایران به شمار می رود.

بخشی از منطقه توران یا خارتوران، یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران، یعنی حدفاصل میاندشت- میامی در محور مواصلاتی اصلی تهران- مشهد قرار گرفته و این جاده بزرگترین قربانگاه یوز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب برای دوستداران یوزپلنگ

خبر خوب برای دوستداران یوزپلنگ