مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 11:502023-09-02اقتصادي

برداشت 90 درصدی محصول برنج از شالیزارهای گیلان


معاون جهاد کشاورزی گیلان، از برداشت 90 درصد اراضی شالیزاری استان معادل 214 هزار هکتار خبر داد و گفت: برداشت برنج تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

- ایسنا/گیلان معاون جهاد کشاورزی گیلان، از برداشت 90 درصد اراضی شالیزاری استان معادل 214 هزار هکتار خبر داد و گفت: برداشت برنج تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

سید علی موسوی، با بیان اینکه در روزهای پایانی برداشت از شالیزارهای استان گیلان قرار داریم، اظهار کرد: از مجموع 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان، تاکنون 214 هزار هکتار معادل 90 درصد برداشت شده است.

وی از برداشت مکانیزه 82 درصدی اراضی شالیزاری استان خبر داد و تصریح کرد: برداشت مکانیزه با کمباین های مخصوص برنج در 173 هزار هکتار از شالیزارها انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه برداشت محصول برنج با توجه به شرایط آب و هوایی تا یک هفته آینده به اتمام می رسد، گفت: کشاورزان کشت راتون را در دستور کار قرار دهند.

موسوی همچنین از کشاورزان خواست عملیات برداشت را پس از ساعت 9 صبح به دلیل نشستن شبنم انجام دهند و یادآور شد: رطوبت زیاد موجب افزایش ضایعات می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان می توانند پس از برداشت برنج، کشت دوم از جمله پاچ باقلا و سبزیجات برگی و غده ای مانند شبدر برس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 90 درصدی محصول برنج از شالیزارهای گیلان

برداشت 90 درصدی محصول برنج از شالیزارهای گیلان